Продавець «АВТОПІК» — ІНТЕРНЕТ МАГАЗИН АВТОТОВАРІВ розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2901 відгук
Інтернет-магазин шин та дисків "АВТОПІК"

Потрібна шипована шина?

Потрібна шипована шина?

Розмови про тяготи зимової їзди і про зимових покришках не нові. Тим не менше російські авто видання невпинно повертаються до таких питань. Це природно, так як сама тема безперечно головна, незвичайно з пришестям будь-якого майбутнього зимового сезону.

Доводи щодо впровадження

У кожного своя позиція на переваги і недоліки шипованих покришок. Для водія легкового автомобіля шипи - явна гарантія збереження на зимовій дорозі. Для дорожніх служб - інформатор руйнування дорожнього покриття. Суперечки про необхідність використання шипів протиковзання тривають з перемінним успіхом вже років 30. Хоча так з перемінним, треба помітити.

Суперники шипів як правило напирають на екологію. У вигляді аргументів згадуються і канцерогени (выбиваемая з дорожнього полотна асфальтобетонна пил), і збільшена гучність, що досягає, за деякими даними, 82 дБ(А) - з звичайним дорожнім протектором вона не перевершує 77 дБ(А), власне з почуттям практично вдвічі нижче.

Любителям шипів така аргументація не може здатися на перший погляд серйозною. З цифрами в руках вони підтверджують, що екологія відчуває страждання насамперед від самого авто і дорожніх служб з їх немаленький хімією. При мільйони кубометрів вихлопних газів, щохвилини выкидываемых в атмосферу Землі, асфальтна пил - нікчемний присадка. Але незважаючи на все вищесказане використання шипів дозволяє зберегти здоров'я, а часто і життя, кожен рік сотням тисяч жителів нашої планети.

Напевно, зі своєї точки зору мають рацію і ті й інші: це цілком залежить від позиції. Наприклад, водієві, принужденному щодня долати зимову беспутицу, складно зрозуміти обивателя, відчуває страждання від гулу його авто. А вихід, як традиційно, в компромісі, в пошуку відповідного поєднання конструкції і ваги шипа, властивості покришок, стану доріг, швидкісного режиму руху машин.

Втім повернемося до проблем збереження. Шипи протиковзання здавна і законно числяться лідируючим серед діючих методів забезпечення безпеки на зимових дорогах. Особливо можуть бути корисні вони на мокрому льоду при температурі, недалекій до нуля, та ще на засніжених ділянках дороги з пожвавленим рухом, коли укочений сніг тане від тиску коліс і перетворюється на ковзанку. Не зайвим буде зауважити, що, шипи, розбиваючи обмерзлу кірку, залишають за собою доріжку, що підходить для повсякденних покришок.

Автомобіль з ошипованными покришками передбачуваний у власному поведінці в тому числі і для початківця. А його водіння можливо порівняти, мабуть, з літньою їздою по вологому асфальту: в тому числі і в самих несприятливих умовах довжина гальмівного шляху, курсова стабільність і керованість залишаються в розумних межах. Як мінімум від водія не потрібно якихось особливих умінь керування автотранспортним засобом в ожеледь. Крім усього цього, поліпшене в порівнянні із звичайною покришкою зчеплення з дорогою дає водієві якийсь резерв безпеки - можливість поправити ненавмисно допущену похибка в управлінні.

Важливим може здатися і такий аргумент: загальновизнано, що використання на автомобільному транспорті шипованих покришок значно зменшує витрати на наслідки серйозних ДТП. Приміром, фахівці дорожньої міліції Швеції підрахували, що групове використання шипів дозволить державі вже до кінця цього століття економити більше мільярда крон щороку.

Отже, зваживши всі за і проти, зробимо висновок: використання шипів протиковзання диктується неупередженими критеріями, в основі яких збереження та життя жителів нашої планети.

Шипи: система і установка

Шипи протиковзання у багато разів старше машин. У державах Центральної Європи вже на початку минулого століття вбивали ковальські цвяхи в шкіряні накладки на колесах возів.

З виходом у світ покришок пневматичних про шипах на час нехтували, тому що не мали можливості вигадати, як їх кріпити. Хоча вже на початку 30-х років їх стали використовувати знову - на гоночних машинах, а до середини 50-х - на всіх автомобілях за бажанням водія.

За довгі роки ця звичайна з вигляду деталь зазнала безліч перевтілень: неодноразово змінювалися і матеріали, і форма. Сучасний шип складається з 2 елементів - корпусу і робочої твердосплавної вставки, яка закріплюється або паянням, або запресовуванням.

Корпус, як правило, виготовляють з м'якої сталі або із спеціального алюмінієвого сплаву. Йде боротьба за зменшення ваги і мінімізацію розмірів шипа: від цих характеристик залежить його руйнівну дію (у першому наближенні воно пропорційно масі шипа і квадрату його швидкості). З'явилися навіть корпусу з високоміцної пластмаси, зносостійкість їх не так вже низька, але, на жаль, не в російських умовах. Зустрічаються і цільні зубці з мінералокераміки, однак ціна занадто висока, а недостатня зносостійкість.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner